W skrócie o CUBE

CUBE to niemiecka firma założona przez Gründer Marcus Puerner specjalizująca się w tworzeniu wysokiej klasy rowerów różnego przeznaczenia oraz różnego rodzaju akcesoriów rowerowych dla profesjonalistów i hobbystów sportów rowerowych.

CUBE jest obecnie jedną z najpopularniejszych marek w świecie rowerowym w wielu krajach Europy i z roku na rok staję się coraz mocniejsza, co potwierdzają liczne osiągnięcia, referencje najlepszych sportowców i coraz większa liczba fanów tej właśnie marki.

Trudno się dziwić, rowery CUBE są jedyne w swoim rodzaju. Za sprawą wielu lat doświadczenia i doskonałej wręcz niemieckiej dokładności i precyzji w tworzeniu nowych technologii, każdy rower z kolekcji jest wyjątkowy, niezniszczalny i zabójczo perfekcyjny.

Każdego roku CUBE rzuca wyzwanie wszystkim swoim konkurentom w branży, przodując w coraz to bardziej innowacyjnych i genialnych pomysłach i technologiach (więcej na ten temat w dziale "technologie"). Kolekcja 2012 to kolejny przełom w świecie rowerowym. Jeszcze szybsze rowery, jeszcze lżejsze i jeszcze bardziej niezawodne.

Trudno więc się dziwić, że profesjonaliści bez wahania wybierają tą markę. Dołącz do CUBE i stań się częścią społeczności CUBE. Nie zawiedziesz się.

Zdjęcie 1

Standard jakości

INHOUSE TESTS

My w CUBE rozwijamy myśl techniczną i produkujemy najwyższej jakości rowery. Silnie wartościujemy bezpieczeństwo i jakość naszych produktów.

To właśnie dlatego oferujemy jakość jaką wyznaczają prawne wymogi bezpieczeństwa oraz które stosują się do dodatkowych profilów wykonania określających specjalne zadania czy cele.
Aby słowa stały się rzeczywistością, otworzyliśmy własne, wewnętrzne procedury testowania produktu zawierające nasze protokoły oraz sprzęt testujący. Wszystkie są oparte na Europejskich Standardach dla rowerów (na przykład, EN 14766 dla rowerów górskich, EN 14781 dla rowerów szosowych, etc.) oraz na dobrowolnym standardzie DIN-plus który przekracza EN.
Mamy wgląd do najnowszych testów dzięki współpracy z wydziałem technologicznym Uniwersytetu w Monachium. Testy naszych rowerów są ustalane na poziomie ponad zwykłe standardy.

Specjalnie wynalezione przez nas maszyny testowe do serii wspomnianych już badań, umożliwiają nam testowanie w symulacji bliskiej rzeczywistej praktyce. Badamy nasze ramy, amortyzatory (widelce), hamulce i kierownice pod kątem faktycznego zmęczenia, obciążenia oraz wykorzystania w różnego typu sytuacjach i w zachowaniu podczas rzeczywistego użytkowania. Mamy na myśli stanie na pedałach, skoki i testy zmęczeniowe oraz przednie uderzenia i wypadki.

Mówiąc o tak zwanych uderzeniach od przodu, podejmujemy testy amortyzatorów (widelców) oraz hamulców poprzez uderzenia wahadłem, o zmiennej i wzrastającej masie uderzającej, dopóki się nie zniszczą (są to testy destrukcyjne). Pozorując uderzenia od przodu takie jak uskoki na ścieżce, podskoki, wypadki etc. możemy zmierzyć jakie obciążenie naciska na przednią oś (piastę), zachowanie się ramy oraz wywnioskować do jakiego rodzaju użytkowania ją przeznaczamy.

Testując sztywność hamulca możemy ustalić siłę skrętną działającą na lewe ramię tylnego trójkąta, do którego adapter hamulca tarczowego jest zamocowany. Wyniki jakie otrzymujemy tworzą podstawę konstrukcji stałej oraz efektywną transmisję z tylnego trójkąta.

Nasza kontrola jakości zawiera dodatkowe testy na części dostarczane nam od producentów (np. amortyzatory (widelce)). W tym przypadku wybieramy losowo próbki z każdej partii dostawy, jaką otrzymujemy. Te próbki zostają poddane testom na naszej dynamicznej ławce, która naciska i zwalnia 130.000 razy, co w wolnym przeliczeniu stanowi ok. 10.000km jazdy.

Nasze wewnętrzne testy są bardzo istotną częścią naszej kontroli jakości oraz narzędziem do zagwarantowania jakości produktu końcowego. Również jednak dają nam wartościowe dane dotyczące rozwoju produktu. Z naszą ciągłą kontrolą jakości, obstajemy przy bardzo konsekwentnym dorobku standardów jakości dla naszych produktów, a z drugiej strony generujemy nową wiedzę do stworzenia efektywnego produktu oraz pogłębiamy zaawansowaną myśl technologiczną.

Jako jeden z sześciu rdzennych partnerów Centrum Kompetencji Rowerowych (Bike Competence Centre) technicznego Uniwersytetu w Monachium (TUMbcc) możemy odnosić się do ogromnej bazy danych oraz do skutków projektów zwanych „Betriebsfestigkeit in Hochleistungsfahrradbau” (Solidność w konstruowaniu wysokiej klasy rowerów) prowadzonych pod kierunkiem dyplomowanego inżyniera Matthias’a Bluemel.
Uzywamy ich interpretacji w odniesieniu do pomysłów dotyczących nowych rowerów. Również wykorzystujemy te dane do prowadzenia regularnych sprawdzianów jakości w produkcji seryjnej. Miary te gwarantują klientowi końcowemu naszego produktu najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Zdjęcie 2

OCENA EKSPERTÓW

Poza naszymi własnymi referencjami po testach oraz tych wydanymi przez Techniczny Uniwersytet w Monachium, poddajemy nasze wszystkie rowery niezależnym testom w instytucie Velotech.de GmbH (niemiecka strona internetowa) w Schweinfurt.

Wszystkie nasze produkty, bez wyjątku, są dokumentnie badane zgodnie z certyfikatem jakości DIN-Plus, w Berlinie. Tylko produkty, które osiągają standardy, otrzymują oznaczenie jakości DIN-Plus. Velotech.de GmbH działa od 1991 roku, posiada szeroko zwymiarowane siły działające na rower w codziennym użyciu oraz podczas symulacji. Ciągle powołują do życia nowe metody oraz testują sprzęt na podstawie ostatnio otrzymanych wyników. Dynamiczne, powtarzające się testy są przeprowadzane w różnych etapach, dopóki produkt nie osiągnie celu zamierzonego w teście, dopóki oprze się lub podda w teście. Do każdego testu, protokół jest wstępnie opracowywany pod kątem sił działających jakie na produkt będą zastosowane. W najgorszym wypadku oraz najbardziej nieoczekiwanym zmęczeniu są oceniane i włączone do grupy testów. Bazując na istniejących standardach programu certyfikacji DIN-Plus oraz aktualnych nowościach, formułowane są zagadnienia przeprowadzanych testów. Motto firmy Velotech.de GmbH: „Testujemy rower jako całość, a nie tylko jego komponenty”. Naszym motto jest: „Tylko wtedy, jeśli produkt przejdzie testy DIN-Plus, wypuszczamy go na rynek”.

Zdjęcie 3